Zestawianie możliwych informacji przekazywanych przez PLMVO do systemów użytkowanych przez apteki i hurtownie farmaceutyczne

Zestawianie możliwych informacji przekazywanych przez PLMVO do systemów użytkowanych przez apteki i hurtownie farmaceutyczne

Szanowni farmaceuci,

Na stronie internetowej Fundacji KOWAL – link – zostały zamieszczone wyjaśnienia i zestawiania dotyczące możliwych informacji przekazywanych przez PLMVO do systemów użytkowanych przez apteki ogólnodostępne, szpitalne oraz hurtownie farmaceutyczne.

W zależności od etapu skanowania oraz zawartości przekazywane informacje zostały podzielone na:

  1. Status – informuje o statusie paczki w systemie (Załączona tabela zawiera informacje o sposobie postępowania). Wyświetlany jest na etapie weryfikacji paczki.
  2. Komunikat – dotyczy kwestii technicznego administrowania kontem w systemie PLMVS (Załączona tabela zawiera informacje o sposobie postępowania).
  3. Alert – informuje o niezgodności zeskanowanych danych z informacjami zawartymi w PLMVS (Sposób postępowania w przypadku wystąpienia alertu znajduje się w przewodniku GIF – https://www.gov.pl/web/gif/elektroniczne-raportowanie-do-plmvo).

System PLMVS pokazuje aktualny status serializowanego produktu leczniczego podczas jego weryfikacji. Jakie są statusy leków można sprawdzić pod adresem mailowym : www.nmvo.pl/wp-content/uploads/2020/09/Status-opakowania-w-PLMVS.jpg

W zależności od poprawności danych znajdujących się na opakowaniu oraz działania skanera system PLMVS wysyła zwrotnie komunikat lub alert. Czym się różni komunikat od alertu? Komunikat dotyczy informacji o treści administracyjnej, czyli podania błędnego hasła, zablokowania konta lub braku certyfikatu dostępowego.

Alert to informacja, że zeskanowane skanerem dane nie są zgodne z tymi znajdującymi się w PLMVS. Powodów może być kilka, błąd w odczycie danych, zamiana wielkich liter na małe, zła data ważności lub brak danej serii lub pojedynczego opakowania w systemie PLMVS. Każdy alert posiada indywidualne ALERT ID, na podstawie którego można zidentyfikować konkretną paczkę produktu.  Zgłaszając alert na Portalu Fundacji oprócz danych znajdujących się na opakowaniu należy podać właśnie to ALERT ID. Alerty – link : https://www.nmvo.pl/wp-content/uploads/2020/09/Alerty-z-PLMVS.jpg

Do pobrania : Przewodnik-zarządzania-alertami-w-PLMVS

Dolnośląska Izba Aptekarska

Pliki do pobrania