Komunikat Dolnośląskiej Izby Aptekarskiej we Wrocławiu
Dolnośląska Izba Aptekarska we Wrocławiu przypomina, że do dnia 30 września 2025 r. każdy właściciel apteki ma obowiązek przekazania do właściwego zarządu powiatu rozkładu pracy jego apteki na rok 2026.
Źródłem tego obowiązku jest art. 94 ust. 2 ustawy – Prawo farmaceutyczne. Przepis ten został znowelizowany w 2023 r. w ramach szerszych regulacji, które zmieniły zasady pełnienia przez apteki dyżurów nocnych i w dni wolne od pracy.
Informacja o rozkładzie pracy apteki powinna być przekazana za pomocą środków komunikacji elektronicznej (art. 94 ust. 6 ustawy – Prawo farmaceutyczne).
Równocześnie Izba wskazuje, że niewywiązanie się z tego obowiązku obwarowane jest karą pieniężną w wysokości do 2000 zł, którą nakłada starosta (art. 129bb ust. 1 pkt 1 ustawy – Prawo farmaceutyczne).
Apteki ogólnodostępne zlokalizowane na terenie m. Wrocławia – informację prosimy kierować do Urzędu Miejskiego Wrocławia, Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych: apteki@um.wroc.pl